جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

تور بلغارستان

۱۷۶ بازديد
بلغارستان سرزمین کهن که در قاره اروپا و بین شبه جزیره بالکان قرار گرفته است ، یک کشور چند ملیتی را تشکیل می دهد که بازدید از آن برای تمامی گردشگران تور بلغارستان توصیه می شود. بلغارستان با 5 کشور از بخش شمالی با رومانی، از جنوب با ترکیه و یونان، از غرب با صربستان و جنوب با ترکیه همسایه است. بلغارستان کشوری با فرهنگ متنوع می تواند محل مناسبی برای گردشگران تور بلغارستان محسوب شود، چه کسانی که با خانواده سفر می کنند و چه کسانی که با دوستان خود قصد سفر دارند. 
پایتخت بلغارستان شهر زیبای صوفیه ، زبان رسمی بلغاری و واحد پول در این کشور لف می باشد. با توجه به این که این کشور سال های زیادی زیر سلطه ی ترک ها بوده نیمی از اقوام بلغار ترک هستند و بخش کوچکی هم ایرانی ها تشکیل می دهند. اختلاف زمان بلغارستان با ایران 1 ساعت و نیم می باشد. به طور کلی آب و هوای این کشور برای مسافرین تور بلغارستان در همه ی فصل ها مناسب می باشد. اگر سرما را دوست دارید می توانی در فصل زمستان و اگر به گرما و آفتاب گرفتن علاقه دارید می توانید در فصل تابستان به بلغارستان سفر کنید. 
بزرگ ترین مرکز تولید گل رز و در اروپا بلغارستان است که 80 درصد عصاره گل رز برای ساخت عطر را در سراسر دنیا صادر می کند. گردشگران تور بلغارستان جالب است بدانند که در این کشور سر تکان دادن به چپ و راست به معنی بله گفتن و تکان دادن سر به پایین و بالا به معنای نه است این نوع رفتار برای بسیاری از مسافرین تور بلغارستان گیج کننده می باشد که بیشتر سعی کنید صحبت کنید تا این که اشاره داشته باشید. از نظر اماکن دیدنی و تفریحی برای گردشگران تور بلغارستان می توان به آثار بسیار قدیمی و به جا مانده از رومی های باستان موزه ها و شهر وارنا از قدیمی ترین شهرهای اروپا را اشاره کرد. 
دو رشته کوه بالکان و ردوپه به همراه رشته کوه‌های کوچک تر شامل کوه‌های ریلا و پیرین در این کشور سر به آسمان کشیدند. رشته کوه‌ بالکان شمال و مرکز این کشور را در بر گرفته و رشته کوه ردوپه باختر و جنوب کشور را شامل می‌شود. به دلیل وجود این کوهستان‌ها، ورزش‌های زمستانی مانند اسکی برای مسافرین تور بلغارستان و مردمان این کشور قابل استفاده می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.